Handelsbetingelser

Her finder du handelsbetingelserne for køb hos clausdalby.dk. Alle betingelser er samlet på denne side, så du nemt kan få et overblik over dine lovmæssige rettigheder samt de særlige betingelser, vi tilbyder dig som kunde.

Generelt

Disse købs- og leveringsvilkår gælder for clausdalby.dk, der ejes og drives af Forlaget Klematis A/S. Hos os kan du købe smukke livsstils- og haveprodukter udvalgt af Claus Dalby.

Som kunde har du ret til at få information om dine persondata i overensstemmelse med gældende lovgivning. Du har også ret til, at dine persondata ændres eller slettes.

Ved spørgsmål kan du skrive til vores kundeservice, som bestræber sig på at svare inden for 48 timer i åbningstiden.

Aftale om køb

Aftale om køb indgås, når du vælger at registrere din bestilling i kassen. Ordrebekræftelse genereres derefter automatisk uden manuel overvågning. Skulle der opstå fejl i ordren, kontakter vi dig. Det kan være reservationsfejl, at varen har ændret leveringstid eller andre uforudsete hændelser.

Priser

De priser, vi har på hjemmesiden, er vores aktuelle dagspriser inklusive 25 % moms. Momsen er inkluderet i totalprisen, som du ser i kassen. Ændres momsen, forbeholder vi os retten til at ændre priserne tilsvarende. Prisjusteringer kan ske når som helst uden advisering. Priserne inkluderer ikke fragtomkostninger. Eventuelle fragtomkostninger tilkommer og tillægges i kassen, inden du gennemfører dit køb.

Fejlagtige priser

I enkelte og sjældne tilfælde kan en pris være fejlagtig. Har du købt et produkt til en åbenlyst fejlagtig pris, vil vi kontakte dig og forbeholder os i disse tilfælde retten til at justere prisen, alternativt at annullere handlen.

Tilgængelighed

Vi stræber efter at have så mange varer som muligt på vores eget lager. En del af vores sortiment er dog bestillingsvarer. Når vi har fået din ordre, lægger vi en bestilling hos vores leverandør. Skulle leverancen blive forsinket, eller produktet ikke længere findes tilgængeligt hos leverandøren, vil vi kontakte dig via e-mail. I de tilfælde, hvor varen ikke længere er tilgængelig, vil vi kreditere dit køb.

Fragt og levering

Leveringstid og pris

Ved bestillinger, hvor alle produkter findes på lager, har vi normalt en leveringstid på to-fem arbejdsdage. Findes et bestilt produkt ikke på lager, skal dette først bestilles ved vores leverandør. Når produktet er ankommet til vores lager, gælder vores gængse leveringstid. Ved højtider og eventdage som f.eks. julehandel og Black Friday kan leveringstiden blive påvirket, hvilket vi i størst muligt omfang vil tilkendegive her på hjemmesiden.

 

GLS-pakkeshop:

Forsendelsen leveres til et valgfrit GLS-udleveringssted inden for et angivet postnummer. En SMS-advisering sendes ud med information om, hvor du kan hente din pakke.

Pris kr. 49,-

 

GLS-hjemmelevering:

Du får en advisering via mail eller SMS med et link om, at leveringen er på vej.

Pris kr. 59,-

Advisering og bekræftelser

Efter gennemført bestilling får du kort efter en ordrebekræftelse med information om dit køb samt aktuel ordrestatus for de bestilte produkter.

Når din ordre sendes fra vores lager, vil du modtage en leveringsbesked via e-mail. I leveringsbeskeden vil der være et sporingslink, så du kan følge din bestilling fra os til dit udleveringssted eller hjem.

Du bliver adviseret via SMS, når din pakke/dine pakker kan afhentes, eller når du kan forvente en hjemmelevering. Din ordre kan ankomme til udleveringsstedet ad flere omgange, men du kan altid spore dine forsendelser via speditørens hjemmeside.

Ikke afhentet/modtaget pakke

Bemærk! Nægtes der modtagelse af bestilt pakke, eller reageres der ikke på forsøgt levering af pakken (inden for ti dage fra forsøgt levering), sendes den retur til vort lager. Det samme gælder, hvis der er anført en utilstrækkelig eller fejlagtig adresse ved bestilling af varer, og ordren derved ikke kan leveres. Derfor er det vigtigt, at der er anført korrekt adresse på ordren, og at navnet på modtageren også fremgår på adressen, som fragtfirmaet skal levere til.

Betaling

Generelt

Betalinger gennemføres via Worldline og ePay. Du kan betale med Visa, Visa/Dankort, Visa electron, Mastercard, Mastercard debit og MobilePay. Beløbet bliver først trukket på dit kort, når varerne afsendes.

Fortrydelsesret og returret

Er du ikke tilfreds med dit køb, har du fjorten dages fortrydelsesret fra den dag, du har modtaget din bestilling. Leveres din bestilling ad flere omgange, gælder fortrydelsesretten fra den dag, du modtager den sidste vare i din bestilling.

Fortrydelsesret

Vil du gøre brug af din fortrydelsesret, inden ordren er håndteret på lageret, skal du kontakte kundeservice. Hvis du fortryder en ordre, efter at lagerhåndteringen er påbegyndt, vil ordren blive sendt af sted. I dette tilfælde vil vi være taknemmelige, hvis du tager kontakt til vores kundeservice, så vi kan registrere, at du ikke ønsker at afhente eller modtage ordren. Så vil den blive sendt retur til vort lager.

Hvis du modtager varerne og ønsker at sende dem retur, beder vi dig udfylde vores fortrydelsesformular, som du finder nederst på denne side. Formularen sendes sammen med varerne til:

Puffins Fulfillment
Baggeskærsvej 23
7400 Herning
Denmark

Att.: clausdalby.dk

Returret

Skulle du ikke være tilfreds med en vare, kan du sende den retur og blive krediteret minus returfragt, som du selv skal stå for.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du fjorten dage til at sende varerne tilbage til os.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Varerne returneres til:

Puffins Fulfillment
Baggeskærsvej 23
7400 Herning
Denmark

Att.: clausdalby.dk

Varens stand

Du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet ud over, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi.

Varen sendes retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler eller er ødelagt af etiketter eller andet, kan det medføre en værdiforringelse af varen.

Forringelse af varens værdi

Vi forbeholder os retten til at fratrække et beløb for en eventuel værdiforringelse af din vare. Beløbet trækkes fra det totale returbeløb, inden det krediteres dig. Vi foretager en bedømmelse ved hver enkelt returpakke.

Behandlingstid og tilbagebetaling

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig senest fjorten dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Pengene tilbageføres på samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Når vi gennemfører tilbagebetaling, går der en-tre bankdage, før pengene er på din konto.

Reklamationer

Generelle betingelser

Vi anvender købelovens reklamationsret, hvilket betyder, at du har to års reklamationsret, efter at du har modtaget varen. Dette forudsætter, at alle plejeanvisninger er blevet fulgt, og at der er blevet udvist normal omhu. I tilfælde af en klage anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice, som så vil hjælpe dig videre med proceduren. Det vil give en hurtigere behandling. Du vil derefter blive bedt om at indsende et foto, der tydeligt viser fejlen/bristen.

I tilfælde af en reklamation skal manglen anmeldes hurtigst muligt, eller så snart den opdages. Anmeldelse af en defekt ved varen inden for to måneder efter, at du har opdaget defekten eller burde have opdaget defekten, anses altid for at være inden for rimelig tid. Dog anbefaler vi på det kraftigste, at du inspicerer produktet så hurtigt som muligt efter modtagelsen, så eventuelle fejl kan opdages med det samme, og der ikke kan være tvivl om, at skaden ikke er opstået efter modtagelsen. I tilfælde af en accepteret reklamation vil vi som forhandler være ansvarlige for alle omkostninger i forbindelse med returneringen, herunder alle forsendelsesomkostninger.

Transportskader og fejlekspedering

Er produktet skadet ved levering, bør dette meldes omgående til vores kundeservice. Hvis vi skal reklamere skaden hos vores transportør, skal vi anmelde transportskaden til denne inden for en-tre dage. Vi vil derfor være taknemmelige for, at du anmelder skaden inden for denne tid.

Dette gælder både synlige og skjulte transportskader. Hvis skaden er synlig, bør du meddele dette direkte til chaufføren ved modtagelse af forsendelsen. Bed transportøren om at lave en notering om skaden på din kopi af fragtsedlen. Husk altid at gemme emballagen, så reklamationen kan håndteres korrekt. 

Er et produkt fejlekspederet, bør det meddeles hurtigst muligt til clausdalby.dk.

Fragtafgifter

Ved en godkendt reklamation sender vi dig en forudbetalt returlabel, som du kan anvende til at sende pakken retur. Når vi har modtaget varen, sendes en ny af sted til dig, hvis den stadig er på lager. Du betaler således ingen returfragt og ej heller leveringsfragt for den nye vare.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos clausdalby.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på clausdalby.dk er Forlaget Klematis A/S. Du har altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: [email protected]

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice via mail.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Cookies

På clausdalby.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Clausdalby.dk samler også informationer om dit operativsystem og din browser for at give dig en optimal service, når du besøger vores website. Denne information kan indeholde: din ip-adresse, type af browser, domænenavn, antal besøg, populære søgninger og referencer fra andre websites. Informationen bruges af Forlaget Klematis A/S for at kunne gennemføre de processer, der findes på websitet, for at kunne opretholde websitets kvalitet samt have tilgang til en generel statistik angående brug af websitet clausdalby.dk.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Standardfortrydelsesformular

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

________________________________________________________________________

Bestilt den: ____________________ Modtaget den: ____________________________

Forbrugerens navn: ________________________________________________________

Forbrugerens adresse: _____________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________ Dato: ___________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)